Haastattelussa: Competition Director Riku Hytönen, Haaga-Helia University of Applied Sciences
Mikä on ESC:n tarkoitus?
Vaikka kyse on kilpailusta, ei kilpailu ole tärkeintä: myyntiä ei opita kirjoista, vaan myynti opitaan myymällä.
Kilpailu on yhteistyötä ja sparrailua, ei kyynärpäätaktiikkaa ja toisten polkemista
Riku Hytönen, ekonomi
10 vuotta myynnin lehtorina Haaga-Heliassa, B2B-myynti
20 vuotta Medical & Pharma -puolella myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä
Intohimoinen myynnin ja yritysten kansainvälistymisen moniosaaja
"Mikä on sinun näkemyksesi myynnin tilanteesta v. 2024?"
"Millainen on hyvä myyjä?"
Kilpailun johtajan terveiset European Sales Competitionin osallistujille:
European Sales Competition 2024:
83 kilpailijaa
12 maasta: Suomi, Tanska, Norja, Saksa, Hollanti, Belgia, Ranska, Sveitsi, Itävalta, Liettua, Indonesia, Yhdysvallat
Pääyhteistyökumppani ja "rekrytoiva yritys" Management Events, kilpailun "asiakasyritys" TeamViewer
5 kilpailukierrosta:
- Personal video pitch
- First sales negotiation
- Group case
- Second sales negotiation
- Final
Voittajan lisäksi palkinnot jaetaan kategorioissa:
- Paras korkeakoulu
- Paras USA:sta
- Paras Aasiasta
- Aktiivisin somettaja
- Parhaiten pukeutuva naiskilpailija
- Parhaiten pukeutuva mieskilpailija
Tuomarointi
Kilpailun finaali striimataan perjantaina 24.5.2024 Haaga-Helian auditoriossa klo 10‒12, vapaa pääsy ‒ olethan messissä?